Kisiskolás koromban kezdtem ismerkedni az orgonával, Mocsári tanító úr kán-tortanító volt és felfedezve szép hangomat, maga mellé ültetett a játékasztal elé.  Így kezdődött és maradt hangszerem az orgona mind a mai napig. A hangszer irányította figyelmemet a választható útra: Amikor érettségi után felvételiztem a Zeneakadémiára, első tanszakom az egyházkarnagyi szak volt, ahol Pécsi Sebes- tyén és Gergely Ferenc voltak orgonatanáraim.  Természetesen – már alsós gimnazista voltam – csatlakozott hozzá a zongora is. Az Akadémián Wehner Tibor és Ferenczy György voltak mestereim.

 

 

 

Nagymamám emlegette gyakran, hogy óvodáskoromban miként ültettem magam köré a korombelieket és tanítottam őket újabb és újabb dalos játékokra. Hallva azután kedves barátomtól, Darázs Árpádtól, hogy milyen nagyszerű volt élete a Zeneakadémia középiskolai énektanárképző szakán, párhuzamos tanszakként azt választottam. S amikor egy alkalommal az Akadémiával szembeni troli megállóban Perényi László tanár úr így fordult hozzám: „Ugye tudja, hogy maga tanárnak született?” – elköteleztem magam a tanári pálya mellett is  Minthogy közben megszereztem az egyházkarnagyi oklevelet s akkor már másodkarnagya voltam a Darázs Árpád vezette száztagú együttesnek, az Építők Központi Férfi- karának, újabb párhuzamban a hatodik tanév végére karnagyi diplomát is szereztem az előbbi kettő mellé.

Két oklevél és egy diploma megszerzése után a Minisztériumban felajánlottak egy tanári állást előbb a Szegedi majd a Győri, végül a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában. Ám az első kettőt a folyamatban lévő  karnagyi feladatok, újságírói teendők, rádiós szerkesztő-riporteri, műsorvezetői tevékenység miatt nem vállalhattam, a harmadikra pedig túl fiatalnak éreztem magam,  azt mondták, hogy csak egy lehetőség maradt, a 3. sz. Fővárosi Zeneiskola Bu- dán. Nagy szerencsémre. Itt kezdődött életem teljessége.  Azonnal taníthattam előképzőtől hatodik osztályig. Kezdettől fogva tanszakvezető lehettem. Ebben a minőségemben folytattam tevékenységemet, amikor kialakult a Fővárosi Zeneiskolák kerületi rendszere s én a III. kerületi Óbudai Zeneiskolában folytathattam munkámat.

Úgy éreztem, hogy álmaim valósággá lett színhelyére érkeztem, Abba a Zeneiskolába, amelyben minden felnőtt a gyerekekért, minden gyerek a zenéért élt. Ahol a kivételes emberi értékekkel felruházott, pedagógiailag tökéletesen felkészült, zeneileg rendkívül kiművelt fiatal igazgató, Till Ottó irányítása alatt  minden közös ügyért tevékenykedő kollégát egyenértékűnek tekintettek, megbecsültek, segítettek munkája elvégzésében. Ahol minden eltöltött óra esemény- számba menő értéket hordozott. Ahol a növendékek a kórházi ágyról elkéredzkedtek, hogy jelen lehessenek az órán. Ahol olyan szívvel és kedvvel jártak órára, hogy volt olyan tanév, amikor a VI. osztályos tanulók közül  a tanév folyamán, a napló bejegyzése szerint, egyetlen növendék hiányzott két órát.  

Nem véletlen, hogy az Óbudai Zeneiskola  közösségében jöhettek létre az Árpád  Gimnázium tantermében a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Tanárképző Intézetének azok a gyakorló osztályai, amelyekben én lehettem a Zeneakadémia Tanárképző Intézetének egyik vezető tanára. Évtizedek alatt 300-nál több ifjú zenetanár szerzett nálam tett államvizsgája után szolfézstanári diplomát Óbudán.

Nem véletlen az sem, az Óbudai Zeneiskola szellemisége tette lehetővé,  hogy  vezetésemmel növendékeiből megalakulhasson  a Zenekedvelő Gyerekek Klub- ja, amely előbb fővárosi, majd országos hálózattá és a Magyar Televízió ne- gyedszázadon át sugárzott, 266 egyórás élő közvetítésben jelentkező, országosan közkedveltté vált műsorává legyen. A zenét tanuló fiatalok olyan találkozó helyévé, ahol együtt van a tanórákon szerzett ismeretszerzés lehetősége, a világjáró muzsikusok baráti jelenlétében pedig a velük való, koncertszerű együttmuzsikákálás, amelynek folyamán megismerkedhetnek életükkel, világjárásuk történeteivel, művészetükkel..

A Zenekedvelő Gyerekek Klubja mellett azután megalakulhatott a kicsinyek „Baby Klub”-ja,  a 10 év alattiak gyűjtőhelye,  óbudai helyszínnel – a zeneiskokolára épülve - a Fővárosi Zeneiskolák Mozart Klubja, a pályára készülő növendékek találkozó helye és a Magyar Állami Operaház  művészeinek hathatós támogatásával a Gyerekek Opera Klubja.

Mindennek pedig alapja volt  az „élménytanítás” . Jelszava volt:  „Játékosság az órán és az órán kívül – érdekeltté tenni a gyerekeket.”  Engedtessék meg, hogy egy történettel erősítsem meg mindezt, megvilágítva az Óbudai Zeneiskola kisugárzását. Nemrég jelzett a telefonom. Felvettem s amint megszólalt a hívó, meg- jelent előttem Jánoska tízévesen, mindig elegánsan és immár ötvenéves hangján a következőket mondta” Ne haragudj, hogy felhívtalak. Tudod, hogy én 20 éve már Németországban dolgozok, de gyakran hazalátogatok. Most, hogy átgurult a határon mind a négy kerekem, nem tudom hogyan, de az villant az eszembe: de jó volna Karcsi bácsi órájára menni” – S ez ebben az esetben nem rám vonatkozott, hanem az Óbudai Zeneiskola mindenkori egész tanári karára és növendék- seregére.

 

Varga Károly

Ahol megtalál minket

 

1033 Budapest, Harrer Pál u. 7.
Tel.: +36 1 388 8569
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Nyitvatartás:
Hétfő - péntekig: 9.00 - 19.30

Térítési díjak befizetésével
kapcsolatban:
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 Fenntartónk és működtetőnk:
 

Partnereink

 

 

 

 


 

"Sasfiókák" pályázat

Beszámoló

Képzőművészeink tanulmányútját a 

támogatta.

AZ ADATKEZELÉSI TEVÉKENYSÉGEK NYILVÁNTARTÁSA

Iránytű

Az Észak-Budapesti Tankerületi Központ
információs kiadványa

Óbuda

Újpest

Impresszum

Aelia Sabina AMI
1033 Budapest, Harrer Pál u. 7.
tel.: +36 1 388 8569

 


Az oldalon megjelenő tartalom az Aelia Sabina AMI és az Aelia Sabina Zeneiskolai Alapítvány tulajdona. Az aeliasabina.hu oldalain megjelenő tartalmak engedély nélküli felhasználása, publikálása jogi következményekkel jár.

 

Maradjunk kapcsolatban

Youtube